Вівторок, 2017-11-21, 1:54 AM
Ви увійшли якГість | Група "Гості"Вітаю ВасГість| RSS

Швидка допомога з географії


Категорії розділу
У вільну хвилину
Календар
«  Серпень 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Спілкування
200
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Лічільник
Рейтинг@Mail.ru
Головна » 2009 » Серпень » 13 » Природокористування. Географія світових природних ресурсів
10:58 PM
Природокористування. Географія світових природних ресурсів

Тема: Природокористування. Географія світових природних ресурсів

 

Мета уроку: Сформувати загальне уявлення про особливості  природокористування у різних країнах і одночасно закріпити і повторити теоретичний матеріал, розкрити прийоми застосування набутих знань для отримання нових відомостей і розв’язання творчих завдань.; прогнозувати позитивні і негативні наслідки втручання людини в природу, міри і напрямки зміни природних комплексів під впливом господарської діяльності людини. Розвивати в учнів інтерес до читання науково – популярної літератури; виробити в школярів уміння виступати перед аудиторією, вчити об’єктивно оцінювати роботу товаришів і власну. Зацікавити учнів вивченим матеріалом. Формувати систему знань.

 

Обладнання: фізична карта світу, атласи, контурні карти, схема «Природні ресурси світу».

Хід уроку

 

  1. Мотивація навчальної діяльності

Природні ресурси розміщені на Землі вкрай нерівномірно. Не тільки окремі країни а й регіони різняться а рівнем забезпеченості різними видами природних ресурсів, зокрема - корисних копалин. Яка ж різниця між ресурсозабезпеченістю різних країн світу? Пропоную поставити дослідницькі завдання і розробити механізм їх вирішення.

 

Постановка запитань. (Записи на дошці)

·         Охарактеризувати поняття ресурсозабезпеченості

·         Яка група корисних копалин найбільш і найменш поширена у світі?

·         Виділити групи корисних копалин на які багаті регіони світу?

·         Чи є закономірності у розміщенні найбільших родовищ світу?

·         Яка роль ресурсозабезпеченості в економічному розвитку країн?

 

Формуємо активний банк

Географічне середовище, антропосфера, природні умови, природні ресурси, ресурсозабезпеченість, природокористування.

 (Робота з підручником О.М.Топузов, Л.В.Тименко.-Економічна і соціальна географія світу: підручник для 10 класу загальноосвітніх шкіл, - К.: Зодіак –ЕКО, 2005) ст. 34 -37 § 7 – записи визначень у зошит

Формування відповідей на проблемні запитання

 

Завдання 1

Доведіть, що природні ресурси розміщені нерівномірно (робота в парах), учні формулюють висновки і записуємо їх на дошці

Формулюємо загальні висновки, записуємо у зошит.

 

Завдання 2

 

Паливні                                                        Рудні                                                 Нерудні

Кам’яне вугілля                                            Залізні руди                           Фосфорити

США (Аляскинський)                                   Китай, Канада, США            Казахстан, США,

Німеччина (Рурський)                                  Бразилія, Лівія, Малі,                        Марокко,

Росія (Ленський, Кузнецький)          Австралія, Росія                                Бразилія,

Китай (Тянсінський)                         Україна                                              Сірка

Америка _ Чілі                                              Марганцеві руди                               Ірак, США

Нафта, газ                                                     Бразилія, Індія, Нігер                        Росія, Україна

США (Каліфорнійський,                   Алюмінієві руди                                Польща, Чилі,

Аппалачський)                                              Австралія, Гвінея, Україна   Алмази

Єгипет, Лівія (Сахарський)               Ямайка, Росія, Бразилія        ПАР, Росія,

Ірак                                                                Мідні руди                                        

Іран                                                                Чилі, США, Канада               США, Індія

Індонезія (Суматринський)              Замбія, Росія, Конго              Азбест

                                                                                                                                  Росія, Китай

                                                                                                                                  Японія, ПАР

 

Обговорення ситуації

Уявіть собі, що ваші знайомі очолюють дослідницьку групу, що займається проектом будівництва металургійного заводу в Німеччині. І просять вас як географа поради в якій частині країни краще збудувати металургійний завод і чи варто це робити. Чи є сировина для металургійного виробництва у регіоні?

Організація роботи

-                           Клас ділиться на 2 групи: за і проти проекту будівництва металургійного заводу.

-                           Відшукуємо аргументи: за і проти

-                           По черзі презентуємо аргументи

-                           Члени груп мають право змінювати свою позицію

Завдання 3

Складаємо разом вікторину

Учні пишуть на аркушах по 2 запитання, складаємо їх у скриньку. Потім по черзі на них відповідаємо. Кращі запитання оформлюємо у вікторину.

Завдання 4

Аналіз карти ресурсозабезпеченості країн світу

 

Рефлексія

- Мій настрій на уроці:

(Діти по черзі говорять)

- Я оцінюю свою роботу на уроці

(відповіді учнів)

- Я оволоділа (в) новими знаннями про:

1. Місцезнаходження найбільших родовищ світу і тд.

 

Домашнє завдання:

 

 

 

Категорія: 10 клас | Переглядів: 3792 | Додав: okinaka | Рейтинг: 4.0/3
Всього коментарів: 2
2  
потрібна презентация "світові природні ресурси"

1  
куку

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Copyright MyCorp © 2017