З кінця XIX ст. вживалися
зусилля щодо централізації міського
управління. Певне об'єднання адміністративних функцій було досягнуте завдяки Законові про
управління метро-пояісом 1855 р. У
1888 р. була сформована Рада Лондонського графства, але територія в 303 кв.
км, що знаходилася під її юрисдикцією,
не містила в собі всю забудовану площу. Після того як у 1899 р. до складу Ради
Лондонського графства були включені
28 метрополітенівських міст (муніципальних районів), впливовий Сіті все-таки
залишався самостійним містом. До
середини 1960-х років територія Лондона знаходилася в юрисдикції майже 90 місцевих органів влади.
Прагнучи знайти більш ефективну
систему управління, Рада Лондонського графства
була у 1965 р. замінена Радою Великого Лондона, до юрисдикції якої увійшли території площею в 1595
кв. км. Ця Рада передала адміністративні функції 32 новим муніципальним районним радам. Реорганізація призвела до
ліквідації стародавнього графства
Мідлсекс і перекроювання кордонів сусідніх графств. Однак Лондонський Сіті
зберіг за собою багато прав і привілеїв. Сіті, що одержало статус міста в XIIсторіччі, управляється
корпорацією, очолюваною виборним лор-зом-мером. До функцій Ради Великого
Лондона були віднесені такі муніципальні види діяльності
як стратегічне планування, пожежна охорона й боротьба з повенями. Інші райони
метрополітенівського ареалу залишилися під юрисдикцією трафств, що межують із ним. Територія, що знаходиться під контролем
столичної поліції, приблизно збігається з територі-;ю Великого Лондона, за винятком Сіті, у якого є своя власна поліція. Столична поліція, підлегла міністрові внутрішніх справ, а не начальникові поліції, як це прийнято в інших районах країни, також відповідає за розкриття особливо тяжких злочинів (місцева поліція повинна звертатися по допомогу в Скот--енд-Ярд). числа зайнятих в офісах і установах. Навпаки,
число зайнятих у промисловості з кінця 1940-х років зменшилося, незважаючи на те, що Лондонський регіон, як і раніше, був
найбільшим промисловим центром Британії.
Найважливішими галузями промисловості
тут є електромашинобудування, пивоварство, виробництво хімікатів і паперу,
виробництво меблів, одягу і точних
приладів. З 1945 р. спостерігався швидкий розвиток промисловості побутових товарів у західних
муніципальних районах. З іншого боку,
у Східному Лондоні були закриті старі, невеликі підприємства. Заводи звідси
переводилися на нові майданчики за
межі Зеленого поясу, а деякі традиційні галузі промисловості, пов'язані з діяльністю порту, наприклад харчова промисловість,
занепали.
Лондонський порт, що займає ділянку Темзи
завдовжки 80 км від її гирла до границі припливу в греблі
Теддінгтон, підкоряється адміністрації Лондонського порту.
Закриття всіх доків у центральному Лондоні означає, що кораблі вже не проходять крізь
розведений Тауерський міст для того, щоб розвантажитися
в колись метушливому лондонському Пулі. Обсяг вантажообігу, що обробляється Лондонським портом, постійно скорочується. Проте Лондон залишається
головним портом Великобританії, а
збережені в ньому пристрої для розвантаження,
навантаження й зберігання у віддалених Королівських доках і Тілбери-доках є найважливішими в країні терміналами контейнерних переведень. Сьогодні
вантажообіг порту складає близько 60
мли т на рік.
Лондон — головний вузол мережі «Британські
залізниці» (у столиці 11 основних залізниць). Жодна з головних ліній пасажирського сполучення не перетинає місто.
Пасажири, що прибувають з півночі,
повинні виходити з потягів на залізнич^ них вокзалах, розташованих на межі
центральної частини Лондона;
пасажири з півдня прибувають на вокзали, розташовані поруч із рікою. Приміські потяги перевозять 40%
усіх пасажирів, що приїжджають
щодня на роботу з передмістя у центр Лондона.
Для пересування в межах центральної частини Лондона існує система метро, яка в народі називається «підземкою». Лондонський метрополітен (найстаріший у
Європі, функціонує з 1863 р.) має
довжину 408 км і складається з 273 станцій. Тунелі «підземки» були прокладені через лондонську глину на
великій глибині порівняно легко, і спускання до станцій здійснюється на довгих ескалаторах. На окраїнах
лінії «підземки» виходять на
поверхню, обслуговуючи приміські райони. Ця система підкоряється державній компанії «Лондонський Регіональний
Транспорт», що експлуатує також і автобусну мережу. Поштове відомство має свою власну підземну залізницю для перевезення пошти між поштовими
сортувальними вузлами і залізничними
вокзалами.
Головні дороги й шосе в усі райони країни
розходяться з міста в радіальних напрямках, деякі з них доходять
до центральної частини Лондона. Це призводить до сильних
транспортних пробок у передмісті на старих кільцевих дорогах, що
зв'язують ці радіальні дороги між собою. Далеко за межами
забудованої території побудована ще одна кільцева автодорога.
Усього нараховується 15 радіальних і 3 кільцеві автостради.
Лондон — головний вузол міжнародних авіаліній. Більшість
пасажирів користуються найбільшим у Європі міжнародним аеропортом Хітроу площею в 1197 га, розташованим на західній окраїні Лондона. Аеропорт Гатуїк, що знаходиться за 42 км на південь від міста, постійно розширює мережу своїх міжнародних пасажирських маршрутів. Аеропорт у Станстеді (Ессекс) на північному сході від Лондона є третім міжнародним аеропортом Лондона.