П`ятниця, 2024-12-27, 6:13 AM
Ви увійшли якГість | Група "Гості"Вітаю ВасГість| RSS

Швидка допомога з географії


Категорії розділу
У вільну хвилину
Календар
«  Серпень 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Спілкування
200
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Лічільник
Рейтинг@Mail.ru

Головна » 2009 » Серпень » 13 » Глобальні проблеми людства
10:50 PM
Глобальні проблеми людства

Тема уроку: Глобальні проблеми людства

Мета ознайомити учнів з поняттям «глобальна проблема», з’ясувати необхідність природоохоронних заходів з метою охорони середовища існування людини, розвивати вміння аналізувати явища та події та проводити моніторинг довкілля з метою охорони природи, розвивати вміння роботи в групах та парах, виховувати бережливе ставлення до природи Землі.Обладнання: фізична карта світу, роздатковий матеріал з теми, інструктивні картки

Хід уроку:

1.      Організація класу.

2.      Актуалізація опорних знань та умінь

3.      Мотивація навчальної діяльності

Відомо, що природа - єдина і неподільна, а сучасне господарство – результат взаємодії природи і суспільства. Отже, суспільство, господарство і природа -взаємопов'язані, зв'язок цей має глобальний характер, стан і доля кожного із компонентів - взаємозалежні.

Ця порівняно проста теза є відправною щодо розуміння низки глобальних геологічних проблем.

На жаль, протягом тисячоліть людина посилено втручалася в природу, не порушуючи про підтримку в ній рівноваги. Особливо ускладнилися відносини суспіль­ств і природи в XX ст., коли в процесі науково-технічної революції різко зріс антропогенний вплив на навколишнє середовище. Через різке збільшення кількості введення, інтенсивну індустріалізацію та урбанізацію на планеті господарські навантаження стали перевищувати здатність екологічних систем до самоочищення відновлення. У відносинах людини і природи настала криза, яка викликала Алогічні проблеми глобального характеру.

На сьогоднішньому уроці ми з вами дослідимо ці глобальні проблеми і спробуємо виявити шляхи виходу з кризи.

4.      Вивчення нового матеріалу

Вступне слово вчителя

Зростання потреб сучасного господарства призводить до великих втрат у природі. Щорічно на земній кулі перетворюються на пустелю 6 млн. гектарів родючих земель; 11 млн. гектарів лісу вирубується, гине від пожеж або забруднення довкілля; внаслідок проживання в місцях інтенсивного забруднення хворіють десятки тисяч людей. Спостереження за кліматом дають змогу визначити зміни газової структури атмосфери, вивчати явище «парникового» ефекту, що посилюється внаслідок збільшення частки вуглекислого газ, випадання кислотних дощів, виснаження озонового прошарку, який оберігає життя на Землі від жорсткого ультрафіолетового випромінювання Сонця.

Катастрофічних розмірів набуло забруднення морів і океанів. Стічні води промислових підприємств і міст, змиті з полів добрива і отрутохімікати потрапляють у річки. Окремі акваторії Світового океану є місцем зберігання радіоактивних та високотоксичних відходів. Видобуток корисних копалин на шельфі морів j океанів посилює небезпеку аварій. Великим джерелом забруднень став морський транспорт, особливо нафтоналивний. Через забруднення води гине рослинність тваринний світ морів, порушуються процеси глобального газо- та теплообміну між океаном та атмосферою.

Мозковий штурм

Як ви розумієте поняття глобальна проблема?

Який зміст несе у собі поняття екологічна криза.

(евристична бесіда)

Екологічна криза - це порушення взаємозв'язків в системі географічної обо­лонки або незворотних явищ у біосфері, що викликані антропогенною         діяльністю і загрожують існуванню людини як виду.

Найбільш логічний шлях подолання екологічної кризи полягає в усвідом­ленні того, що захист географічного середовища полягає в організації раціональнішого використання природи.

Науковці налічують кілька десятків проблем, які за своєю всеосяжністю можна вважати глобальними. Найважливішими з них є: проблема збереження миру на Землі, забезпечення поступального і пропорційного розвитку господарства світу, екологічна та проблема забезпечення життєдіяльності та якості життя людини.      

Робота в групах

Інструктивна картка

(Працюємо в малій проектній групі)

Спікер групи (керівник).

·         Організовує роботу групи

·         Слідкує за порядком виконання завдань етапів проекту.

·         Пропонує учасникам групи висловитися по черзі.

·         Заохочує групу до роботи.

·         Підбиває підсумки роботи

·         Визначає разом з членами групи форму презентації проекту.

Секретар

·         Веде записи результатів роботи своєї групи (стисло і розбірливо).

·         Як член групи має бути готовим висловити думку групи під час підбиття підсумків, залучається до презентації результатів проекту.

Посередник

·         Стежить за ходом роботи над проектом

·         Заохочує групу до роботи

·         Допомагає добирати матеріали досліджень

Редактор проекту, доповідач

·         Чітко висловлює дучку групи.

·         Доповідає про результати робти групи.

5.      Представлення роботи творчих груп.

Аналіз матеріалів (робота з  додатками).

6.      Підсумок роботи творчих груп

7.      Підсумок уроку

Вчитель: Людина й суспільство повинні докорінно змінити своє ставлення до природи та її ресурсів. У наш час людство спроможне виробляти достатню кількість сільськогосподарської й промислової продукції, не завдаючи шкоди навколишньому середовищу. Досягнення науки й техніки відкривають не тільки можливості для задоволення потреб людини, але й створюють передумови для збереження і примноження ресурсів Землі. Людство в змозі істотно поліпшити умови, які склалися в біосфері планети. У розв’язанні цього завдання важливу роль відіграють екологічні освіта та виховання всього населення, особливо молоді, якій жити й працювати в наступному тисячолітті.

 

Категорія: 10 клас | Переглядів: 3364 | Додав: okinaka | Рейтинг: 3.2/4
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Copyright MyCorp © 2024